5 Mart 2013 Salı

Birkaç İpucu ve Önemli Hatırlatma


Sitenizin konusu içeriği oldukça önemlidir
Google reklam yayını için aracı bir platformdur. Adsense'den en doğru verimi alabilmeniz için olayın mantığını doğru yakalamalısınız. Şu soruların cevaplarını kendinize vermelisiniz:
  • Yayın yaptığınız sitede hangi reklamveren reklam verebilir? Sitenizin konusu nedir?
  • Siteniz bu konuda ne kadar başarılı, hitap ettiğiniz konuyla alakalı doğru kitle sitenize geliyor mu, ölçeğiniz ne?
  • Siz o reklamverenin yerinde olsaydınız kendi sitenize reklam verir miydiniz?
Yani örneğin ilginç bulduğunuz "yağmur bombası" konusunda odaklanmış bir siteniz var. Ancak düşündüğünüz zaman bu konuya ilgi duyan kaç kişi vardır? Kaç gerçek kişi bu konuda pazar oluşturabilecek gerçek alıcılardır? Bu konuda google'a reklam veren firma var mıdır? vs.. Yani açtığınız konu en baştan reklam alma konusunda başarısız olması muhtemel bir konu olabilir, dikkat! Ya da çok genel bir konu, örneğin futbol konusu hakkında site açtıysanız onlarca başarılı site arasında kaybolma ihtimaliniz ve hiç ziyaretçi çekememe ihtimaliniz orataya çıkıyor bu sefer de. Yani konunuz ve konuya odaklanmanız bu konudaki başarınızı artıracaktır.
Bu konuda yardımcı olabilecek bir araç ise yine google'dan geliyor. Anahtar kelime analizi aracı ile sitenizin google gözündeki ağırlığını ve bu anahtar kelimelerdeki reklamveren rekabetini ya da doğrudan kafanızdaki bir konunun rekabetini aşağıdaki adresten ölçebilirsiniz:
Not: Fiyatlandırmayı görebilmek için oturum açmış olmanız gerekiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder